Чи захищений споживач, котрий купує в інтернет-магазинах?

Торговельна галузь в Україні намагається вийти на новий для себе – європейський – рівень. Стрімко запроваджують технічні новаціїї, інформаційні системи, розвивають електронну комерцію. Проте існує низка проблем, яка робить наш ринок далеким від європейських ідеалів. По-перше, й досі частина торгівлі навіть не у сірому, а чорному полі. А найбільш невдосконалений сегмент – Інтернет-магазини. За статистикою, тільки 1% з тих, хто поскаржився на товар, придбаний у мережі, зміг довести свою правоту.

 ІЛЛЯ НЕСХОДОВСЬКИЙ – ЕКСПЕРТ РЕАНІМАЦІЙНОГО ПАКЕТУ РЕФОРМ:
“Інституції в Україні не є дієвими. Ми бачимо, що є скарги до Держпродспоживслужби. Якщо ми візьмемо інтернет-магазини, то задоволення скарг до них – всього 1%. Незадоволення скарг має місце у зв’язку з відсутністю документів, що підтверджують покупку”

Сама система захисту прав споживачів працює не належним чином. У цьому питанні практично немає взаємодії між покупцем, продавцем та державою. Керування у ручному режимі не ефективне, кажуть гравці ринку. Та й українці, зневірені сисмемою, рідко звертаються як у суди, так і до інших компетентних організацій.

 МАКСИМ ГОНЧАР – ГОЛОВА ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ:
“На сегодня в Украине почти полностью отсутствует защита прав потребителей на уровне органов местного самоуправления…. внесенные дополнения в 2014 году вообще исключили действие законов на продукты питания”. 

Не зважати уваги на проблеми торгівлі, яка зростає, не можливо. Лише минулого року оборот на цьому ринку сягнув 800 мільярдів гривень. Нинішнього року товарооборот у роздрібній торгівлі упевнено зростає. І, примітно, що найкращі показники у Луганської та Донецької областей. А також – у Закарпаття.