Google планує повернутися на китайський ринок. Чому співробіники компанії протестують?

[:ua]Ще у 2010му Гугл залишив Китай після 5 років роботи в країні. Корпорація не порозумілася із владою Піднебесної. Утім, тепер американська компанія планує повернутися на ринок. Адже він становить майже 20% жителів Землі. А це більше ніж населення Західної Європи та США разом узятих.
Проте грандіозне повернення вже встигло викликати хвилю обурень. Бо запускати планують – пошукову систему із цензурою, а це протирічить принципам демократії. Китайський інформаційний простір має свою специфіку. У країні працює загальнодержавна система фільтрації даних вже більш ніж 10 років. Її називають «Золотий щит».
Ще влітку стало відомо про напівсекретний план Гугл під назвою Dragonfly, або ж «Політ дракона» у перекладі. Це тестова розробка, яка фільтрує контент у відповідності до вимог китайської влади. На конференції Wired 2018 у Сан-Франциско голова корпорації вперше офіційно заявив про роботу над цим проектом.
Співробітники – проти! Майже півтори тисячі членів компанії написали лист до керівництва з вимогою припинити розробку цензурованої пошукової системи. Утім, голова Гугл зазначив, що кожна країна має свою специфіку роботи. І за попередніми оцінками, вони зможуть виконувати ледь не 99% запитів користувачів без обмежень з боку китайської влади.
Гугл зіткнувся із супротивом не лише від своїх робітників, а й міжнародних організацій. Мовляв, це суперечить демократичним принципам, цінностям компанії та порушує права людини.
Незважаючи на всі «проти» американська компанія поки все ж готується до виходу на ринок Піднебесної, та чи потрібно це Китаю? Кіберпростір країни хоча і закритий, але більш ніж автономний. Китай має безліч сервісів, недоступних жителям інших країн. Так, деякі соціальні мережі навіть пропонують власні віртуальні гроші за які можна проїхатися у таксі чи заплатити комуналку. Тож, питання чи знайде Гугл свою нішу на ринку все ж залишається відкритим.
https://youtu.be/8hIbeADIL8U[:]