«Укрзалізниця» зриває постачання нафтопродуктів

«Укрзалізниця» зриває постачання нафтопродуктів

Учасники ринку нафтопродуктів заявляють про різке погіршення роботи АТ «Укрзалізниця». Це, зокрема, відображається на збільшенні термінів доставки вагонів та частому простої на вузлових станціях. Трейдери вважають: якщо проблему не вирішити оперативно, то Україна може зіткнутися із затримками імпорту нафтопродуктів.

Про це повідомляє enkorr, посилаючись на представників операторів ринку світлих нафтопродуктів, скрапленого газу та компаній-експедиторів.

Представник однієї із компаній на умовах анонімності (вказуючи на чутливість керівництва «Укрзалізниці» до критики) розповів, що ситуація найбільш погіршилася в центральних регіонах. За його словами, багато «кинутих» складів накопичилися в районі ст. Знам’янка (Кіровоградська обл.), П’ятихатки, Нижньодніпровськ (обидві – Дніпропетровська область). «Трафік дійсно погіршився. Є проблеми з переадресацією вагонів з Коростеня», – розповів співрозмовник.

За даними enkorr, з проблемами зіткнулися як оператори ринку світлих нафтопродуктів, так і зрідженого газу. Представник однієї із газових компаній повідомив, що вагони простоюють в рази довше – «що завантажені, що порожняк».

«Терміни повернення вагонів через кордон підвищилися, однак поки на ритмічність імпортних поставок це не впливає. Якщо проблема не буде вирішена оперативно, то затримок з імпорту теж не уникнути», – вважає один з імпортерів литовського і білоруського дизпалива.

Імпортери російського дизпалива з Гомеля (Білорусь) проблем з доставкою вагонів поки не відзначають. Трейдери вказують, що проблеми в роботі залізниці спостерігаються останні півроку, але в серпні вони збільшилися. Серед причин називають відсутність тяги або персоналу для формування локомотивних бригад. «Наскільки ми розуміємо, зараз основний акцент зроблено на перевезенні зерна, тому обмежені ресурси в першу чергу спрямовуються туди», – заявив співрозмовник enkorr.

Нагадаємо, 22 липня Кабмін оголосив про введення 3,75% мита на трубопровідні поставки російського дизпалива з 1 серпня.

За даними enkorr, найбільшим імпортером ДП української ділянки нафтопродуктопроводу «ПрикарпатЗахідтранс» є холдинг Wexler Group, який завіз в 2018 р. близько 1,2 млн тонн. Загальні продажі дизпалива групою Wexler минулого року склали 1,4 млн. тонн або 20% обсягу українського ринку. Загалом всі найбільші учасники ринку нафтопродуктів України мають в своєму портфелі постачання російського ресурсу.

Раніше в компанії Wexler заявили, що планують в серпні поставити до України 70 тис. т дизельного палива залізницею. Також за необхідності компанія може імпортувати паливо до України морським шляхом.

За інформацією директора «Консалтингової групи А-95» Сергія Куюна, поставки залізницею можуть покрити лише третину від звичних обсягів імпорту «трубопровідного» дизпалива.

Залишити коментар

1 Коментар

  1. […] За словами директора ЛВДС Андрія Мартинюка, трубопроводні поставки, на відміну від транспортування залізницею, мають ряд переваг. Зокрема, це відсутність тривалих процедур узгодження, а також проблем з простоями вагонів і нестачею рухомого складу, які останнім часом істотно загострилися. […]

Надіслати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.