Українським нафтопродуктопроводом пішло білоруське дизпаливо

Українським нафтопродуктопроводом пішло білоруське дизпаливо

По  обіді на лінійній виробничо-диспетчерській станції (ЛВДС) «Новоград-Волинський» розпочалось приймання до резервуарів білоруського дизпалива. Це тестова партія ДП обсягом 8 тонн, яке виробляється на Мозирському НПЗ. Прийматимуть партію пального нафтопродуктопроводом «ПрикарпатЗахідтранс» впродовж доби.

Про це повідомляє кореспондент «8 каналу» з терміналу в Новоград-Волинському.

За словами директора ЛВДС Андрія Мартинюка, трубопроводні поставки, на відміну від транспортування залізницею, мають ряд переваг. Зокрема, це відсутність тривалих процедур узгодження, а також проблем з простоями вагонів і нестачею рухомого складу, які останнім часом істотно загострилися.

Нагадаємо, про плани почати поставки білоруського ДП трубопроводом «ПрикарпатЗахідтранс» ще в квітні 2019 заявив білоруський підприємець Микола Воробей, який на початку року придбав контрольний пакет акцій підприємства. Востаннє мозирське дизпаливо постачалося до України трубопроводом «ПрикарпатЗахідтранс» 8 років тому.

Відомо, що наразі термінал в Новоград-Волинському не здійснює відвантаження ДП і не має запасів палива в резервуарах. Це пов’язане із припиненням прокачування дизпалива трубопроводом «ПрикарпатЗахідтранс» з 1 серпня. Зараз на ЛВДС ведуться ремонтно-профілактичні роботи. Тут, зокрема, будують нову під’їзну дорогу для спецтранспорту.

Як раніше повідомляв «8 канал»,  17 липня 2019 року Кабінет Міністрів ввів спеціальне мито на імпорт ДП російського виробництва трубопроводом «ПрикарпатЗахідтранс», через що з 1 серпня поставки були припинені. Як наслідок, в серпні імпорт білоруського дизпалива виріс на 30% до рекордних 306 тис. т.

«Укрзалізниця» не впоралась зі збільшеним об’ємом залізничного імпорту. Це призвело до простоїв цистерн і зривів термінів їх повернення.  Через незадовільну роботу залізниці на початку вересня у північних та центральних областях виник локальний дефіцит, що призвело до різкого підвищення оптових цін.

Довідка enkorr:

«ПрикарпатЗахідтранс» експлуатує ділянку нафтопродуктопроводу «Самара-Західний напрямок» довжиною близько 1,1 тис. км, призначену для прокачування дизельного палива з Росії та Білорусі як для внутрішніх потреб України, так і для транзиту до Європи, зокрема, до Угорщини. Проектна потужність магістралі – 3,5 млн тонн на рік.

Прокачування нафтопродуктів з українського нафтопродуктопроводу не проводилась протягом двох років до моменту продажу – в зв’язку з судовими розглядами в Україні щодо належності ділянки і продукту в трубі.

У червні 2016 р нафтопродуктопроводом були відновлені прокачування ДП до Новоград-Волинського, з вересня – до Смиги, а в травні 2017 року – до Дубриничів. Основним імпортером ДП трубопроводом в 2018 р і І півріччі 2019 року була група компаній Wexler.

Залишити коментар

Надіслати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.