Ціна дизпалива напередодні жнив зросте.

Ціна дизпалива напередодні жнив зросте.

Wexler переходить на постачання ДП залізницею.

Найбільший імпортер дизельного палива Wexler Group планує в серпні поставити до України 70 тис. т дизельного палива залізницею. Про це йдеться в заяві компанії, щоправда не уточнюється, звідки і чий ресурс буде завозитись. 

Також за необхідності компанія може імпортувати паливо до України морським шляхом.

У «Консалтинговій групі А-95» повідомили, що за підсумком І півріччя 2019 року в структурі імпорту ДП компаніями Wexler на залізничні поставки припало трохи менше 10%. Якщо брати загальний обсяг поставок компаній групи, то за півроку залізничним транспортом було завезено всього 62 тисячі тонн.  Основний об `єм – 575 тисяч тонн – прийшовся на трубопровід.

Основний обсяг залізничного імпорту припав на російське дизпаливо, яке було перевалено на терміналі нафтопродуктопроводу в Гомелі, – 52 тис. тонн. Решта 10 тис. тонн – це ресурс Мозирського НПЗ.

Як повідомляв «8 канал», раніше у Wexler Group заявили про призупинення імпорту нафтопродукту російського походження трубопровідним транспортом.

На сторінці компанії у Facebook повідомили, що з 1 серпня компанія вимушена призупинити поставки дизельного палива походженням з РФ трубопровідним транспортом. Таке рішення було зумовлене ухвалою Постанови Кабміну щодо введення спецмит на окремі товари з РФ. «Рішення ухвалене у зв’язку з тим, що додаткове спецмито робить подальші поставки палива трубопровідним транспортом економічно недоцільними», – йшлося у заяві.

«8 канал» повідомляв, що 22 липня Кабінет Міністрів оприлюднив постанову №624 від 17 липня про введення спеціального мита на імпорт дизельного палива і скрапленого газу з Росії. Постанова передбачає застосування спеціального мита в розмірі 3,75% від митної вартості товару з 1 серпня на імпорт ДП з Росії трубопровідним транспортом. А з 1 жовтня мита підвищаться до 4%.

18 липня постанову прокоментував у своєму Facebook представник Президента в уряді Андрій Герус. “Це спільне рішення Президента та уряду у відповідь на російські економічні санкції”, – написав він. Таким чином підтверджується, що команда новообраного президента чинила вплив на розробку проекту постанови, який, за неофіційними даними, протягом 3 місяців був об’єктом суперечок між проросійськими та антиросійськими групами. За дивним збігом обставин, обговорення завершилося саме після програшу партії Гройсмана на виборах, і відповідно – завершення його прем’єрства.

Експерти доводять, що від нововведення програють, в першу чергу, споживачі, оскільки підвищення мита буде закладено в роздрібну ціну. Крім того, у зв’язку з дефіцитом дизпалива напередодні сезону жнив прогнозується загроза збиральній кампанії. 

За інформацією директора «Консалтингової групи А-95» Сергія Куюна, одним з варіантів заміщення трубопровідних поставок може стати збільшення відвантаження російського ресурсу залізницею з терміналу в Гомелі (Білорусь). Однак, за оцінками експерта,  цей канал може покрити лише третину від звичних обсягів імпорту «трубопровідного» дизпалива.

За даними «А-95», в першому півріччі середньомісячні поставки з Гомеля становили близько 45 тис. тонн, а з  терміналів «ПрикарпатЗахідтранс» – 164 тис. тонн.

За інформацією власних джерел “8 каналу”, дії Кабміну щодо введення мит спрямовані лише проти однієї приватної компанії. Мова йде про українську ділянку труби нафтопродуктопроводу «Самара – Західний напрямок», якою володіє ТОВ «ПрикарпатЗахідтранс».

За довідкою enkorr:

Поставки ДП з Росії трубопроводом «ПрикарпатЗахідтранс» (на які запроваджується мито) в 2018 р. склали 1 984,4 тис. тонн (30% балансу українського ринку), в першому півріччі 2019 року – 985,5 тис.  тонн (31 %).

Про те, що рішення спрямовані лише проти «ПрикарпатЗахідтранс» також свідчить наступний факт: існує ще два канали постачання російського ДП в Україні, які, однак, під дію мит не потрапили. Перший – це залізницею через російсько-український кордон (за І півріччя 2019 р поставлено 125,7 тис. тонн або 4% від балансу ринку), другий – перевалка трубопровідного ДП до залізничних цистерн на терміналі в Гомелі (Білорусь) з подальшим заходом на територію України з боку Білорусі (280 тис. т або 8,6% балансу).

За даними enkorr, найбільшим імпортером ДП нафтопродуктопроводом є холдинг Wexler Group, який завіз в 2018 р. близько 1,2 млн тонн. Загальні продажі дизпалива групою Wexler минулого року склали 1,4 млн. тонн або 20% обсягу українського ринку. Загалом всі найбільші учасники ринку нафтопродуктів України мають в своєму портфелі постачань російський ресурс.

Залишити коментар

Надіслати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.