Спецмита від уряду Гройсмана сколихнули український ринок ДП. 

Спецмита від уряду Гройсмана сколихнули український ринок ДП. 

В Україні з початку тижня почала зростати вартість дизпалива. В середньому, за даними щоденного цінового моніторингу «Консалтингової групи А-95», вартість дрібнооптових партій дизельного пального збільшилась від 5 до 40 копійок за літр.

Причиною підвищення цін стало розуміння зупинки поставок трубопроводом «ПрикарпатЗахідтранс» з 1 серпня через вступ в силу спеціальних мит. Однак трейдери розповідають, що невдовзі на нафтовий ринок очікує більш істотне підвищення, повідомляє enkorr.

Як зросли  ціни на дизпаливо по регіонах.

За даними щоденного цінового моніторингу «Консалтингової групи А-95», у столичному регіоні «Термінал Ойл» (Wexler) з початку тижня також підвищив ціни на 25-30 копійок за літр, до 21,35-21,40 грн/л. «Альянс Ойл Україна» і «Альянс Енерго Трейд» підвищили вартість дизпалива на 20-30 коп. л, до 21,30 грн/л. «Приват» з початку тижня підняв ціну на 5 копійок, до 20,95 грн/л з відвантаженням з нафтобази в Пролісках.

Вартість дрібнооптових партій ДП з початку тижня на Житомирщині підвищилася на 20-25 коп./л. У понеділок, 29 липня, в Новограді-Волинському «Анвітрейд» (входить до групи компаній Wexler) підвищив ціну на 30 коп./л – з 20,80 до 21,10 грн/л. «Альянс Енерго Трейд» – на 20 коп./л, з 20,80 до 21,00 грн/л, а 30 липня ще на 20 коп./л, до 21,20 грн/т. Решта трейдерів також відреагували зростанням в діапазоні 20-40 коп./л.

Під «ажіотаж» потрапили і нафтобази Коростеня, де реалізується переважно білоруське дизпаливо, на яке мито не поширюється. «Фактор» та «Марсел Енерджі» в понеділок, 29 липня, підняли ціни мозирського ресурсу з 20,65 грн / л до 20,90-21,15 грн / л. На такому рівні вони зберегли ціни 30 липня.

У південних регіонах бензовозні партії дизпалива подорожчали менш істотно – на 5-10 копійок. Orange Oil з Кілії та Ізмаїла пропонує ДТ по 21,65 грн / л, ОККО і WOG з Вигоди і Південного по 21,75 грн / л.

Чому зростає ціна

На користь фактора мит в збільшенні цін вказує те, що зростання відбувається на тлі стабільних зовнішніх котирувань і зміцнення курсу національної валюти. За минулий тиждень офіційний курс гривні до долара зміцнився на 1,5%, а котирування ДП в Середземномор’ї за цей період практично не змінилися і залишаються на рівні $ 581-583 / т.

Відповідно, ні рівень зовнішніх котирувань, ні тим більше курс валют не створювали передумов до зростання оптових цін на українському ринку.

Причиною підвищення цін стало розуміння зупинки поставок  трубопроводом «ПрикарпатЗахідтранс» з 1 серпня через вступ в силу спеціальних мит.

«Ресурсу на ринку зараз достатньо і це поки відчутне стримує зростання. Ще кілька днів в такому режимі – і ми побачимо більш істотне підвищення, ніж нинішні 20-30 коп./л», – зазначив у розмові з enkorr один з трейдерів, що працює в східних регіонах.

Зростання цін спостерігається і в крупнооптовому сегменті. З початку тижня ціна залізничних партій на ст. Новоград-Волинський зросла з 24 600-24 850 грн/т до 25 100-25 150 грн/т, на ст. Коростень – з 25 200 до 25 600 грн/т, Кременчуцький НПЗ підняв ціну з 25 250 до 25 350 грн / т.

«Істерія» з дизпаливом

«8 канал» повідомляв, що 22 липня Кабінет Міністрів оприлюднив постанову №624 від 17 липня про введення спеціального мита на імпорт дизельного палива і скрапленого газу з Росії. Постанова передбачає застосування спеціального мита в розмірі 3,75% від митної вартості товару з 1 серпня на імпорт ДП з Росії трубопровідним транспортом. А з 1 жовтня мита підвищаться до 4%.

Представник Президента в уряді Андрій Герус прокоментував постанову у своєму Facebook, зазначивши, що введення спец мита «спільне рішення Президента та уряду у відповідь на російські економічні санкції».

Як повідомляв «8 канал», у Wexler Group заявили про призупинення імпорту нафтопродукту російського походження трубопровідним транспортом. Зокрема, на сторінці компанії у Facebook повідомили, що з 1 серпня компанія вимушена призупинити поставки дизельного палива походженням з РФ трубопровідним транспортом «через економічну недоцільність».

Що далі?

У зв’язку з зупинкою роботи «ПрикарпатЗахідтранс» учасники ринку, починаючи з вересня, очікують напруженість з постачаннями. Такий прогноз підсилює заяву заступника гендиректора з комерційних питань ЗАТ «БНК» Сергія Гриба, який повідомив, що БНК знизить відвантаження в Україну у вересні-жовтні через планові ремонти НПЗ.

Згодом найбільший імпортер дизельного палива Wexler Group повідомив, що планує в серпні поставити до України 70 тис. т дизельного палива залізницею. Також за необхідності компанія може імпортувати паливо до України морським шляхом.

Експерти доводять, що від нововведення програють, в першу чергу, споживачі, оскільки підвищення мита буде закладено в роздрібну ціну.

Залишити коментар

Надіслати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.