Прем’єр-міністр зрубав наостанок або труба “Української стратегії Гройсмана”

Прем’єр-міністр зрубав наостанок або труба “Української стратегії Гройсмана”

За три місяці після запровадження Москвою обмежень на експорт нафтопродуктів український уряд вирішив відповісти спеціальними митами на дизельне пальне і скраплений газ з Росії. 

22 липня 2019 року була оприлюднена відповідна постанова Кабінету Міністрів України № 624 від 17.07.2019 року

Санкції запроваджують з 1 серпня. При цьому обмеження на дизельне пальне з Росії стосуються лише постачань трубопроводом. Всі інші шляхи, тобто транспортування залізницею, морем, автоцистернами, можна і далі використовувати, як і раніше.

Відповідь на “нафтові” санкції Росії. Кого зачеплять мита на дизельне пальне і скраплений газ.

В урядовому документі йдеться, що з 1 серпня 2019 року на імпорт ДП з Росії трубопровідним транспортом буде застосовуватися спеціальне мито в розмірі 3,75%. З 1 жовтня – до 4%.

На скраплений газ мито з серпня буде встановлено на рівні 1,75%, з жовтня – на рівні 3%.

Мита будуть діяти до “моменту скасування Російською Федерацією дискримінаційних та/або недружніх дій щодо України”.

У своєму Facebook представник Президента в уряді Андрій Герус пояснив: “Відповідне мито зніме понадринкову маржу трейдера-імпортера, яка виникала з причини логістики (дизельпровід) та інших факторів. Якщо типова ринкова маржа у великому гурті складає 10-12 дол./т, то на поставках трубопровідним транспортом така маржа складала 35-40 дол/т”.

Натомість експерти доводять, що рішення Кабміну, яке узгоджувалося протягом 3 місяців – до кінця завершення парламентської кампанії і остаточного програшу на виборах до Верховної Ради прем’єр-міністра Володимира Гройсмана, – насправді не засноване на економічних розрахунках та захищає бізнес-інтереси конкретних осіб. Водночас програють від нововведення саме споживачі, оскільки підвищення мита буде закладено в роздрібну ціну.  

“Дизельне” мито вводиться тільки на трубопровідний транспорт, а залізничні та морські постачання вирішили не чіпати. Не пригадую практики введення мита за транспортною ознакою”, — каже експерт консалтингової групи “А-95” Сергій Куюн.

У поінформованих експертних джерелах “8 каналу” пояснюють, що дії Кабінету Міністрів спрямовані лише проти однієї приватної компанії. Українською ділянкою труби нафтопродуктопроводу “Самара – Західний напрямок” володіє ТОВ “ПрикарпатЗахідтранс”. 

“Дана постанова спрямована на блокування роботи ТОВ «ПрикарпатЗахідтранс» і подальшої його зупинки, йдеться у заяві компанії. – Зупинка підприємства призведе до втрати тисяч робочих місць, зростання соціальної напруженості в регіонах розташування підрозділів нашої компанії і, звичайно ж, до значного підвищення цін на дизельне паливо в Україні”. 

У документі також нагадують, що це компанія з іноземними інвестиціями з Республіки Білорусь та Швейцарії, яка працює на розвиток економіки України. Нещодавно новим мажоритарним (51%) акціонером ТОВ “ПрикарпатЗахідтранс” стало Унітарне Підпріємство  “Нафтобітумний завод” (Білорусь), власником якого є відомий бізнесмен українського походження Микола Воробей. Після придбання контрольного пакету він повідомив, що партнером у даному проекті залишається попередній власник – швейцарська International Trading Partners AG на чолі з Анатолієм Шеффером (громадянин Німеччини).

“Підприємство за час роботи сплатило близько 400 млн. грн. податків, створені сотні робочих місць, інвестовані десятки мільйонів гривень в розвиток, здійснюється соціальна підтримка місцевого населення в різних регіонах. Загальний економічний ефект для економіки України від роботи унікального трубопровідного проекту склав більше 7 млрд. грн.”, – наголошують у заяві “ПрикарпатЗахідтранс” і вважають постанову Кабміну недружнім випадом проти інвесторів, грубим порушенням правил вільної конкуренції, дискримінацією та спробою зупинити діяльність соціально-відповідальної компанії.

Про те, чому на затвердження цієї “санкційної” постанови знадобилось майже 3 місяці, напередодні пояснив керівник Митної служби Максим Нефьодов. Він заявив, що протягом цього часу йшла тривала боротьба за лаштунками.

“Є лобісти з різних сторін, які розтягують цей текст на шматки і намагаються щось у нього вписати або викреслити”, — підкреслив чиновник.

Підтвердив його слова і Сергій Куюн: “Йшла боротьба між прихильниками і противниками антиросійських мит”, — сказав він. За даними експерта, у червні в процес втрутилась сторона новообраного президента, яка була за обмежувальні заходи.

Як зазначила у своїй статті ЕП: “Якщо згадати, що група “Приват” Коломойського не раз намагалася ввести квоти на безмитний імпорт бензину і дизелю з РФ та Білорусі, то все стає на свої місця.

Серед аргументів — “підтримка вітчизняного виробника”, “диверсифікація джерел постачання”, “турбота про споживачів”, “захист національних інтересів” і “зниження залежності від пального з країни-агресора”.

Це ж підтвердили і в Нафтогазовій Асоціації України: “З точки зору впливу на ринок і подальшого розвитку ситуації, введення мит не є природним ринковим інструментом і спричинить за собою поглиблення монополії групи “Приват”. Крім того, складно спрогнозувати подальші дії РФ, яка потенційно може чинити тиск на Білорусь і Казахстан в енергетичній сфері, що може негативно відбитися на паливному ринку України”.

Як відомо, труба жорстко конкурує з морськими і залізничними поставками, але тут важливіші саме морські поставки, бо в Україні до 80% перевалок контролює група “Приват”. Це засвідчує і те, що мито запроваджуть винятково на трубопровідні поставки російського дизельного пального.

І випадковий збіг – рішення ухвалюють, коли парламентська кампанія завершена. А прем’єр-міністр Володимир Гройсман точно буде змінений.     

Залишити коментар

5 Коментарі

  1. […] «8 канал» повідомляв, що 22 липня Кабінет Міністрів оприлюднив постанову №624 від 17 липня про введення спеціального мита на імпорт дизельного палива і скрапленого газу з Росії. Постанова передбачає застосування спеціального мита в розмірі 3,75% від митної вартості товару з 1 серпня на імпорт ДП з Росії трубопровідним транспортом. А з 1 жовтня мита підвищаться до 4%. […]

  2. […] «8 канал» повідомляв, що 22 липня Кабінет Міністрів оприлюднив постанову №624 від 17 липня про введення спеціального мита на імпорт дизельного палива і скрапленого газу з Росії. Постанова передбачає застосування спеціального мита в розмірі 3,75% від митної вартості товару з 1 серпня на імпорт ДП з Росії трубопровідним транспортом. А з 1 жовтня мита підвищаться до 4%. […]

Надіслати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.