Минулого місяця імпорт дизпалива до України збільшився на чверть

Минулого місяця імпорт дизпалива до України збільшився на чверть

У вересні імпорт дизельного палива в порівнянні з серпнем збільшився на 25% (на 119 тис. тонн), до 593 тис. тонн. До слова, для покриття потреб в цьому ресурсі було достатньо 565 тис. тонн.

Про це enkorr повідомили в «Консалтинговій групі А-95», посилаючись на оперативні дані.

У вересні Мозирський і Новополоцький заводи відвантажили до України 310 тис. тонн, що склало 53% всіх імпортних поставок. З цього обсягу 302 тис. тонн було відвантажено залізницею, інші 8 тис. тонн надійшли в якості тестових поставок  трубопроводом «ПрикарпатЗахідтранс». Слід зазначити, що в середині вересня джерела в білоруській нафтовій галузі прогнозували близько 250 тис. тонн за підсумками місяця.

Більш ніж на третину зросли поставки російського ресурсу через білоруський трубопровідний термінал в Гомелі. У вересні вони склали 71 тис. тонн (у серпні поставки становили 52 тис. тонн).

Прямі залізничні поставки з Росії у вересні збільшилися до 35 тис. тонн. У серпні вони становили 6 тис. т.  Понад половину (18,7 тис. тонн) припало на ресурс Орського НПЗ від компаній «Євростандарт» і «ЗНГК», інші 16,7 тис. т. – на паливо «Лукойлу», що постачається компанією «Гран-Прі Ойл» (правонаступник «Укренерджі»).

Крім того, зросли поставки з Литви – 53,8 тис. тонн. У порівнянні із серпнем литовські надходження зросли на 13%. Це максимальний рівень, починаючи від жовтня 2018 року.

Також вдвічі (до 119 тис. тонн) зріс імпорт через морські порти. Варто зазначити, що вперше з кінця 2015 року (відколи РФ ввела ембарго на постачання ДП), частка морського імпорту перевищила 20% від загального обсягу імпортних поставок.

За 9 місяців 2019 року імпорт ДП склав 4494 тис. тонн. Якщо порівнювати з обсягами імпорту за аналогічний період 2018 року, приріст складає 7,9% або 330 тис. тонн.

Незважаючи на несподівано великий обсяг вересневого імпорту ДТ, його пропозиція на оптовому ринку, як і раніше, обмежена. Однією з причин є незадовільна робота «Укрзалізниці», яка допускає затримки і простої вагонів з паливом на вузлових станціях. Також почастішали випадки перевірки якості нафтопродуктів, що ініціюються Енергетичною митницею.  Як ми повідомляли раніше, дії митниці призвели до блокування великої партії грецького дизпалива в порту «Південний», яка могла б додатково наповнити ринок.

Як заявляють у «Консалтинговій групі А-95», провал імпорту в серпні, а також напруженість на ринку в першій половині вересня спонукала трейдерів до активніших постачань. В результаті створено непоганий заділ для проходження жовтня, який обіцяє бути складним через відсутність трубопроводних поставок з Росії та необхідності прийому великих обсягів з води.

 

Залишити коментар

Надіслати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.