Енергетична митниця на чолі з Піковським спричиняє кризу дизельного палива в Україні

Енергетична митниця на чолі з Піковським спричиняє кризу дизельного палива в Україні

Комплекс з нафтоперевалки в порту «Південний» цього тижня вимушено припинить роботу. Причиною стала відмова Енергетичної митниці ДФС проводити оформлення танкерної партії 27 тисяч тонн грецького дизпалива, вивантаженого до резервуарів порту в кінці серпня. Інформацію про зупинку відвантажень підтвердили і в компанії «Термінал Стівідорінг і К», яка здійснює управління комплексом.

Про це повідомляє enkorr з посиланням на трейдерів.

Термінал не зможе прийняти заплановані на другу половину вересня і початок жовтня два танкери по 30 тисяч тонн дизпалива. Крім того, прийом менших суден із ДП також під питанням. Співрозмовник видання, який знайомий із ситуацією, заявив, що залишків дизельного палива, яке вже розмитнено або яке можна розмитнити, в резервуарах терміналів вистачить на один день роботи. «Цього тижня відвантаження будуть повністю припинені», – заявив він.

За інформацією видання, що якщо ситуація з партією грецького палива не вирішиться, технічної можливості розмістити «тридцятитисячників» не буде. «Це питання кількох найближчих днів. Заплановані на кінець вересня і початок жовтня танкери будуть перенаправлені до інших портів і, швидше за все, не в Україні», – зазначив співрозмовник.

Як зазначає enkorr, в розпорядженні якого є копія протоколу аналізу відібраних проб від 13 вересня, Енергетична митниця заблокувала в порту «Південний» танкерну партію дизельного палива виробництва Елефсінського НПЗ компанії Hellenic Petroleum (Греція). Привід – перевищення допустимої частки сірки на 0,00001 мас.%, що в 17 разів менше технічної похибки приладу, за допомогою якого проводилися аналізи.

«Аналіз проб грецького дизпалива, виконаний І.Богданом 13 вересня, нібито показав частку сірки в паливі на рівні 0,00101 мас.% (10,1 ppm) за припустимих 0,00100 мас.% (10 ppm). Таким чином, митниця заявила, що паливо не відповідає стандартам Євро-5 (до 10 ppm), відтак не може бути допущене на митну територію України. Аналіз проводився приладом «Спектроскан SW-D3», похибка якого, згідно протоколу, становить 0,00017 мас.% (1,7 ppm)», – йдеться в повідомленні. Однак, за інформацією директора ТОВ «Консалтингова група А-95» Сергія Куюна, є щонайменше п’ять різних досліджень цієї партії в міжнародних лабораторіях, які показали вміст сірки 9,4 ppm, тобто в межах норми.

«Однак «енергетичці» (Енергетичній митниці – ред.) пофіг, її глава Ігор Піковський робить все, щоб ця партія не була розмитнена. Кажуть, образився на обурення постачальника грецького ДТ з приводу нерозторопності відомства в оформленні палива в умовах кризи», – пише на своїй сторінці у ФБ Сергій Куюн.

За  даними експерта, вже сьогодні через дефіцит ажіотажна складова в ціні вагонних партій дизпалива досягла 2900 грн/т або понад 10%. «Так, якщо собівартість закупівлі в Білорусі з урахуванням маржі трейдера $20/т дорівнює 24772 грн/т, то продають по 27330 грн/т або з націнкой 2558 грн/т або більше, ніж 100 баксів на тонні. Прогнозувати, скільки коштуватиме дизель без очікуваних морських поставок у вересні, я не беруся», – зазначає Сергій Куюн.

«Хороший приклад того, як один митний клерк може перекреслити всю диверсифікацію ринку і підірвати ціни для промпідприємств і споживачів. Як тобі таке, Andriy Gerus?! Клерку просто н@срать, у нього свої завдання. А у вас Max Nefyodov?», – резюмує Сергій Куюн у ФБ.

«8 канал» повідомляв, що премії трейдерів за контрактами на постачання дизпалива зросли в чотири рази – до 120 $. Станом на 1 серпня та 1 вересня розмір премії становив 30-35 доларів США за тонну дизпалива. Наступного тижня, як очікують трейдери, прогнозується підвищення премій до 150 доларів за тонну.

Нагадаємо:

Державне «Підприємство по забезпеченню нафтопродуктами», яке здійснює управління Херсонським нафтоперевалочним комплексом, розпочало підготовку до передачі майна комплексу новому керуючому і змушене призупинити прийом танкерів.

Залишити коментар

4 Коментарі

Надіслати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.