fbpx

Погода

Україна більше не відчуває російської “нафтової голки” – експерт

   Економіка

Україна сьогодні має достатньо диверсифікований ринок нафтопродуктів та не відчуває ризиків через залежність від Москви. Тому не мала значних негативних наслідків від зупинки транзиту російської нафти трубопроводом “Дружба” у квітні-травні. На цьому наголосив в ефірі “Студії 8G” на “8 каналі” експерт ринку нафтопродуктів України Леонід Косянчук.

“Ринок України дуже диверсифікований. Я не побоюся сказати, що він більш диверсифікований, ніж у будь-якій країні Європи. Насправді у нас уже і раніше були випадки, коли Росія призупиняла поставки дизельного пального, скрапленого газу, бензину. Український ринок цього навіть не відчув, тому що з великою радістю ці всі об’єми були заміщені іншими імпортерами”, – наголосив Косянчук.

“Ми сьогодні постачаємо з Росії, Туркменістану, Казахстану, Литви, Білорусі, Польщі, Румунії, Греції, навіть з Катару. Задушити країну не вийде, ми злізли з нафтової голки”, – резюмував експерт.

На думку Косянчука, додаткове підвищення енергетичної безпеки міг би дати розвиток морського транспортування нафтопродуктів, який би зняв залежність України та її партнерів від трубопроводів. Проблему експерт бачить лише в тому, що розвозити імпортовані морським шляхом продукти має “Укрзалізниця”, яка на сьогодні до цього не готова.

Нагадаємо, компанія “Укртранснафта” 11 травня повідомила про відновлення транзиту “чорного золота” марки Urals з Росії до Європи трубопроводом “Дружба”. Транзит був зупинений через надходження неякісної російської нафти.

Напередодні, 19 квітня, концерн “Белнефтехим” повідомив про надходження забрудненої органічними хлоридами нафти із Росії, після чого Польща і Україна призупинили прийом “чорного золота” на невизначений термін.

Заміна зіпсованої експортної суміші на очищену тривала до 2 травня.

Повне відновлення транзиту нафти трубопроводом “Мозир-Броди” (“Дружба”), в якій міжнародні експерти підтвердили відсутність органічних хлоридів, стало можливим лише 11 травня.

За час призупинення транзиту втрати “Укртранснафти” склали близько 1 млн євро.

Водночас експерт Леонід Косянчук нагадав, що хоча Україна вже 8 років не імпортує російську нафту, проте все ще завозить нафтопродукти з білоруських НПЗ, а вони, в свою чергу, переробляють російську сировину. “Є нафтопродуктопровід у Новограді-Волинському, це компанії “Прикарпатзахідтранс”. Він викачує 250-270 тис. тонн дизельного палива для потреб України”, – наводить приклад експерт.

Нагадаємо, у квітні ТОВ “Прикарпатзахідтранс” отримало нового власника контрольного пакету акцій (51%) – ним стало білоруське підприємство “Нафтобітумний Завод”. Власником виробника нафтопродуктів є відомий білоруський бізнесмен, українець за походженням, Микола Воробей. Кінцева мета придбання “Прикарпатзахідтранс” – організації постачання дизельного палива з білоруських НПЗ (в першу чергу – Мозирського нафтопереробного заводу) до України та у майбутньому – транзиту до ЄС.

ТОВ “Прикарпатзахідтранс” експлуатує ділянку нафтопроводу “Самара-Західний напрямок” довжиною  близько 800 км та проектною потужністю 3,5 млн тонн на рік. Призначення нафтопроводу – транспортування дизельного палива виробнитства  Росії та Білорусі до України та для транзиту до Угорщини й інших європейських країн.

Коментарів немає

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *