Експерт розповів, на що готові білоруські «нафтовики» задля розвитку економіки

Експерт розповів, на що готові білоруські «нафтовики» задля розвитку економіки

Білоруська жорстка політика орієнтована на досягнення максимальних результатів для країни. У пріоритеті напрямки, які забезпечують найбільшу користь державі. Зокрема, і галузь нафтопродуктів. Саме тому і нині спостерігаються значні і відчутні для України зміни на ринку нафтопродуктів – Білорусь диктує свої правила.

Як повідомляє директор консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн в Telegram-каналі #всухомостатке, на тижні стало відомо, що Білорусь домовилася з Казахстаном про постачання 3,5 млн т нафти на рік. «Це не дуже хороші новини для нас: український маршрут поставок нафти знову виявився Мінську не потрібним, і по-справжньому взаємовигідна взаємодія в нафтовій сфері швидше за все відкладається», – вважає експерт.

Крім того, як ми раніше повідомляли, Білоруська нафтова компанія оголосила, що буде розглядати тільки пакетні пропозиції покупців, а якщо простіше, то в «навантаження» до дизпалива необхідно взяти також і бензин.  Розрахунки показують, що БНК може закрити близько 250 тис. тонн в українському балансі. «За новими правилами це означатиме, що паралельно ринок повинен буде прикупити 100 тис. тонн бензину (цього року було в середньому 55 тис. тонн на місяць). Це при тому, що щомісячне споживання становить 165 тис. тонн», – пише Куюн.

За прогнозами експерта, один із варіантів  – повернення білоруських НПЗ до рівня 180 тис. тонн дизпалива в місяць і тим самим відмова від рекордних заробітків в Україні. Інший, більш вірогідний варіант, на першому етапі «прилаштувати» свій бензин в колишніх обсягах і потім продавати більш ліквідне ДП.

«В цьому і проявляється жорстка білоруська політика, орієнтована на досягнення максимальних результатів для країни. Пріоритет тих напрямків, які забезпечують найбільшу користь для держави. А НПЗ, як не крути, потужний донор білоруської економіки, тому пріоритет належить їм. І «по боку» всі розмови про близькість до глави країни всіх олігархів, які серед іншого контролюють налив в Гомелі. Упевнений, якщо потрібно буде знижувати потік з Гомеля, щоб стимулювати продажі з НПЗ, це буде зроблено негайно», – резюмує Сергій Куюн.

Нагадаємо, наразі дизпаливо з Росії «захоплює» ринок нафтопродуктів України: імпорт зріс в 2,5 рази.  В третьому місяці після закриття нафтопродуктопроводу «ПрикарпатЗахідтранс»  імпорт дизпалива російського виробництва зріс у 2,5 рази. Лише за перших дві декади жовтня обсяги поставок російського ДП залізницею склали 129 тисяч тонн. Загалом за 20 днів жовтня до України було імпортовано 399 тис. тонн дизпалива.