Дизпаливо з Росії «захоплює» ринок нафтопродуктів України: імпорт зріс в 2,5 рази

Дизпаливо з Росії «захоплює» ринок нафтопродуктів України: імпорт зріс в 2,5 рази

На третій місяць після закриття нафтопродуктопроводу «ПрикарпатЗахідтранс»  імпорт дизпалива російського виробництва зріс у 2,5 рази. Лише за перших дві декади жовтня обсяги поставок російського ДП залізницею склали 129 тисяч тонн. Частка російського ДП досягла третини ринку, тоді як впродовж серпня-вересня становила нижче 20%. І це без урахування компанії «Роснєфть», яка наразі не бере участі у «залізничних перегонах» нафтопродуктів. Загалом за 20 днів жовтня до України було імпортовано 399 тис. тонн дизпалива. Це на 4,7% більше, ніж за аналогічний період вересня.

Про це із посиланнями на дослідження «Консалтингової групи А-95» повідомляє видання enkorr.

Прямі залізничні поставки через Харківську та Сумську області за перші 20 днів жовтня збільшилися в 3,5 рази – до 51 тис. тонн, у порівнянні з аналогічним періодом вересня. З цього обсягу 35,5 тис. тонн було відвантажено в Україні Волгоградським НПЗ компанії «Лукойл» і 15,5 тис. тонн Орським НПЗ компанії «Орскоргсінтез». Відвантаження ДП з трубопровідного терміналу в Гомелі (Білорусь) в Україні за дві декади жовтня збільшилися вдвічі – до 78 тис. тонн.

Раніше директор «Консалтингової групи А-95» Сергій Куюн зазначав, що поставки російського ресурсу в жовтні можуть досягти 200 тис. тонн. Крім того, існує ймовірність старту залізничних поставок дизпалива від НПЗ компанії «Роснєфть», які скоротили відвантаження до України через введення мит на трубопровідні поставки з 1 серпня. За інформацією Куюна, разом із прокачуванням до Гомелю, компанія може поставити «на колеса» близько 50-60 тис. тонн.

Поставки російського дизпалива на український ринок за 20 днів жовтня майже зрівнялися з обсягами білоруського палива. Мозирський і Новоплоцький  НПЗ у зв’язку з виходом на планові ремонти в жовтні скоротили відвантаження до України на 35,5% – до 141 тис. тонн. Втім це вище за прогнози, які на весь жовтень були на рівні 180 тисяч тонн

Як ми раніше повідомляли, на початку вересня через збої в роботі залізниці виник ажіотаж. Укрзалізниця не змогла впоратися з навантажити після зупинки трубопроводу «ПрикарпатЗахідтранс».

У вересні імпорт дизельного палива в порівнянні з серпнем збільшився на чверть, до 593 тис. тонн. Варто зазначити, що для  покриття потреб в цьому ресурсі було достатньо 565 тис. тонн. Зростання поставок фіксувалося і на початку жовтня. Отже після усунення дефіциту оптові ціни пішли на спад. До 22 жовтня вартість автопартій ДП в портах опустилася до 20,50 грн/л, а крупнооптова націнка, що виникла на початку вересня, повернулася на докризовий рівень.

Коментарі закриті.